چهارشنبه 4 مهر 1397   07:08:36

اخبار

آرشیواخبارRSS

معرفی دفتر

جلسه مدیرکل آبفای شهری با مدیرکل بحران بررسی وضعیت تنش آبی استان

مشکل بوی نامطبوع فاضلاب در شهر یاسوج پیگیری  می‌شود

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بوی نامطبوع فاضلاب در برخی نقاط شهر یاسوج، گفت: این بو مربوط به تخلیه نادرست تانکرهای حمل لجن است که این مشکل در نشستی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط حل می‌شود.

مشکل بوی نامطبوع فاضلاب در شهر یاسوج برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، وحید محمدی‌تبار شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید سرزده از شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بحث تنش آبی یکی از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه مدیریت بحران استان در شرایط کنونی است.

وی با بیان اینکه شهرهای یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت درگیر تنش آبی هستند، افزود: با توجه به افت شدید منابع آب استان، مصرف غیر‌بهینه شهروندان، انشعابات غیرمجاز آب، آبیاری باغات و صیفی‌جات از آب شرب و نداشتن تانکر ذخیره آب در برخی منازل از چالش‌های کنونی تأمین آب شرب مردم به‌ویژه در مرکز استان است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بوی نامطبوع فاضلاب در برخی نقاط شهر یاسوج را از دیگر مباحث مطرح شده در این بازدید عنوان و بیان کرد: این بوی بد مربوط به تصفیه‌خانه فاضلاب یاسوج نیست بلکه مربوط به تخلیه نادرست تانکرهای حمل لجن در منهول‌های منتهی به تصفیه‌خانه فاضلاب یاسوج یعنی زیر شهرک‌ها است.

محمدی‌تبار گفت: برای حل این مشکل، مقرر شد جلسه‌ای با حضور فرمانداری، محیط زیست، شهرداری، آب و فاضلاب شهری و شرکت آب منطقه‌ای برگزار کنیم و مکان مناسبی جهت تخلیه و دفن بهداشتی لجن چاه‌های جذبی تعیین شود.

انتهای پیام/م

گزارش خبرگزاری فارس از عملکرد یک ماهه مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد
فارس گزارش می دهد
اقدام جهادی آقای مدیر در صحنه آتش سوزی/کاهش زمان عملیات اطفای حریق از ۳ شبانه روز به ۸ ساعت
مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد شبانه در عملیات میدانی اطفای حریق در منطقه حفاظت شده میمند حضور پیدا کرد و از نزدیک مشکلات و نارسایی‌ها را پیگیری و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مدیریت جدید بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره جدید در حالی کار خود را آغاز کرد که ارتباط گسترده و تنگاتنگی با اصحاب رسانه برای انتشار اخبار مربوط به حوادث و بحران‌ها و فرهنگ سازی جهت کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های احتمالی داشته است.

وحید محمدی تبار که در روز معارفه خود رک و صریح وعده داد که سعی خواهم کرد در مسیر مدیریت جهادی و انقلابی و از نوع شهید باکری‌ها قدم برداریم این گونه که معلوم است آستین‌ها را بالا زده و خود به صورت میدانی در طول یک ماه مدیریت در عرصه حضور داشته است.

به گزارش فارس آن گونه که محمدی تبار می‌گوید از ۲۰ تیرماه ۹۷ تا ۲۰ مردادماه تعداد ۱۲ فقره آتش‌سوزی و تخریب آتش ۶۶.۸۳ هکتار بوده که در این یک ماه با مدیریت شبانه روزی و حضور در عملیات‌های میدانی و هماهنگی‌های لحظه‌ای با تمام دستگاه‌هایذی ربط حداکثر مدت زمان اطفای حریق ۸ ساعت و متوسط آن ۳ ساعت بوده است ضمن اینکه ۸ ساعت در مراتع حفاظت شده و به صورت شبانه بوده که محدودیت امکانات و شرایط بوده است.

محمدی تبار می‌گوید در مدت مشابه این یک ماه در سال قبل تعداد ۲۱ فقره و وسعت ۱۷۰.۵۲۱ هکتار و حداکثر مدت زمان اطفای حریق ۳ روز بوده است و این دستاورد بزرگ جز با احساس مسوولیت و همراهی مردم و نیروهای بسیجی و نیروهای اداری از مدیرکل تا کارمند از جمله منابع طبیعی و محیط زیست و فرمانداران و بخشداران میسر نبوده است.

مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: دو مورد اعزام بالگرد برای نجات جان یک نفر محیط بان در ارتفاعات دنا و یک چوپان در ارتفاعات خامی داشتیم که از زمان دریافت تماس تا زمان انتقال مصدوم به مراکز درمانی حداکثر ۸۰ دقیقه بوده است و این مهم جز با همکاری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان و مدیر عامل نفت و گاز گچساران میسر نبوده است.

محمدی تبار در ادامه این گفت‌وگو در خصوص وضعیت رودخانه بشار و دغدغه‌ای که برای روان آب‌ها و رودخانه‌های استان در این بحران خشکسالی دارد اظهار کرد: تعداد ۳ جلسه تخصصی با دستگاه‌های ذی‌ربط به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری داشتیم و ۱۱ جلسه تخصصی و حضوری با دستگاه‌های ذی ربط داشتیم و ۱۷ مورد بازدید موردی و میدانی از رودخانه بشاردر جهت لایه روبی و بازگشایی مسیر رودخانه داشتیم و چندین جلسه برای توجیه کشاورزان برگزار کردیم.

وی گفت: تعداد ۴ جلسه با شرکت آب و فاضلاب شهری استان و ۳ مورد بازدید میدانی از پروژه‌های کلیدی این شرکت برای مدیریت بحران آب برگزار شد و برنامه‌های خوبی در این شرکت در دست پیگیری و اقدام است.

محمدی‌تبار گفت: عمل به قانون و نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه آب و قطع انشعاب‌های غیر مجاز و رفع معارضات اجتماعی پروژه‌های آبرسانی به یاسوج می‌تواند از مهم‌ترین راهکارهای جلویگری از بحران تنش و بی‌آبی در سطح استان باشد.

به گزارش فارس روز گذشته مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تنی چند از خبرنگاران در عملیات میدانی اطفای حریق و ساعت ۲۲ شب تا ساعت ۱ بامداد در منطقه حفاظت شده میمند حضور داشتند.

در کنار نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست و بسیج منطقه سادات محمودی ضمن بررسی مشکلات و نارسایی‌ها نظارت بر عملیات میدانی و پیگیری های لجستیکی حضور داشتند.

اما یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این حضور که در آن نشان دهنده از خود گذشتگی مردم و مدیران و همراهی آن‌ها با یکدیگر بود یکی از محیط بانان دنا در خانه خود غذا برای همکاران اعزامی طبخ کرده بود و کفش‌ها و پاهایش در عملیات آسیب دیده بود با حرکتی جالب از سوی مدیرکل بحران استان وحید محمدی تبار مواجه شد به این صورت که آقای مدیر کفش‌های خود را از پای درآورد و به محیط بان به پاس زحمات و خدماتش اهدا کرد که صحنه‌ای از حرکت‌های جهادی را تداعی می‌کرد.

انتهای پیام/82009

سوابق کاری جناب آقای وحید محمدی تبار
وحید محمدی تبار اصلاح طلب، از کارکنان باسابقه و مجرب وزارت کشور، دارای مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی و لیسانس مهندسی کشاورزی که سوابقی چون مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری، مشاور اقتصادی و سرمایه گزاری استاندار، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، دبیر هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، مدرس دانشگاه، کارشناس منابع طبیعی، محیط زیست و آبخیزداری اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و کارشناس مطالعات امور ایمنی اداره کل بحران استانداری در کارنامه ایشان بچشم می‌خورد.




















تلفن مستقیم دفتر : 07433230911

آدرس : یاسوج میدان امام حسین (ع)- استانداری کهکیلویه و بویراحمد ساختمان مدیریت بحران
روز و ساعات ملاقات عمومی : در تمامی ساعات  در طول هفته بجز در مواردی که ایشان در ماموریت و جلسات اداری
می باشند.


 
 
 
 معرفی اداره کل مدیریت بحران استان
اداره کل مدیریت بحران استان با تمرکز بر روی موضوعات مهمی از جمله ارتقای آمادگی جامعه، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های عمومی و تخصصی، برنامه‌ریزی و برگزاری مانورهای متعدد، هماهنگی بین‌بخشی و تعامل با دستگاه‌های مسئول، برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، هماهنگی برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی ۱۴گانه مدیریت بحران و کمیته‌های تخصصی استان، توزیع نظام‌مند و یکپارچه اعتبارات و تسهیلات، برنامه‌ریزی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد مدیریت بحران، نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با مدیریت بحران، استانداردسازی مصالح ساخت و ساز، اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع اخطاریه‌ها و هشدارهای هواشناسی، هدایت و هماهنگی در برنامه عملیات مقابله با سوانح، تجهیز سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به امکانات و خدمات مورد نیاز در زمان بحران و ...، اقدامات ارزنده‌ای را در سطح استان انجام داده است.
امید است این اداره کل بتواند اقدامات ارزشمند دیگری در راستای افزایش سطح دانش و آگاهی، ایمنی و آمادگی جامعه در حوزه مدیریت بحران و با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول استان، به انجام برساند.
 تاریخچه مدیریت بحران
سوانح طبیعی به عنوان یکی از معضلات جهانی و جامعه بشری است و در اکثر کشورها سازمانی با پشتوانه قانونی و امکانات وسیع عهده‌دار مسئولیت پیشگیری و مقابله با سوانح و بلایا و مدیریت آن می‌باشد. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ساختار خاصی از مدیریت سوانح در بخش‌های پیش‌بینی و پیش‌آگاهی، پیشگیری و کاهش اثرات سوانح، آمادگی، مقابله و بازسازی وجود نداشت. فعالیت‌های مربوطه به صورت پراکنده در برخی از قوانین سازمان‌ها پیش‌بینی شده بود، از جمله در برخی از مفاد قانون تشکیل ایالات و ولایت مصوب ۱۷/۹/۱۲۸۶، وزارت کشور مسئولیت داشته است تا در موقع طغیان رودخانه (سیل و طوفان)، با تمام امکانات برای حفظ نفوس و کمک اقدام کند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به موازات تغییر و تحول در ساختار سازمان‌های اداری ایران، برنامه‌های مدیریت حوادث و سوانح نیز دستخوش تغییرات عمده گردید. با وقوع زلزله مخرب گیلان و زنجان در ۳۱ خردادماه ۱۳۶۹ و به منظور انسجام بیشتر امور مدیریت بحران، مسئولیت ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور حسب دستور ریاست جمهوری وقت و به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی از نهاد ریاست جمهوری منتزع و در فرماندهی وزارت کشور قرار گرفت.
اولین اقدام وزارت کشور، در اجرای وظیفه خطیر مقابله با سوانح و حوادث و کاهش خطرات ناشی از وقوع آنها، مطالعات وسیع در شناسایی موقعیت‌های خطرپذیری کشور با همکاری سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی و ایجاد تشکیلات مناسب در مرکز و سطح کشور بود و بر این مبنا لایحه تشکیل کمیته ملی کاهش اثرات سوانح طبیعی تهیه و به تصویب مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی آن در اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۲ به تصویب هیأت وزیران رسید.
در اجرای سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث و سوانح غیرمترقبه و نظر به اینکه رئیس جمهور به‌عنوان مقام عالی امور اجرایی و مرجع تصمیم‌گیری با نظرخواهی از هیأت وزیران می‌باشد، لایحه «تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور» به مقتضای زمان و نیازهای آتی و فعلی کشور در سال ۱۳۸۶ توسط وزارت کشور تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. به موجب این قانون سازمان مدیریت بحران کشور وظیفه ایجاد مدیریت یکپارچه در امر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرایی و پژوهشی، اطلاع رسانی متمرکز و نظارت بر مراحل مختلف مدیریت بحران را عهده‌دار می‌باشد. همچنین ساماندهی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده و بهره‌گیری از تمامی امکانات و لوازم مورد نیاز موجود در وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و عمومی، بانک‌ها و بیمه‌های غیردولتی، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها، تشکل‌های مردمی، دستگاه‌های تحت امر مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح (با عنایت به تفویض اختیار مقام معظم رهبری) و نیز بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی، منطقه‌ای و محلی برای مقابله با بحران و کاهش سوانح در قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به‌عنوان اختیارات قانونی سازمان مذکور پیش‌بینی و به وزارت کشور ابلاغ گردیده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران معاون وزیر کشور می‌باشد و شاخه‌های استانی سازمان در قالب اداره‌کل مدیریت بحران استان‌ها تعریف گردیده است. از دیگر موارد پیش‌بینی شده در قانون و آئین‌نامه اجرایی سازمان مدیریت بحران تشکیل ۱۴ کارگروه تخصصی و عملیاتی می‌باشد که ریاست هر کارگروه با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه ذیربط از بین معاونین همان دستگاه با حکم وزیر کشور منصوب می‌شوند و شاخه‌های استانی دستگاه‌های مذکور در استانداری‌های کشور در قالب کارگروه‌های استانی به فعالیت می‌پردازند.
 
 

 

شرح وظایف

شرح وظایف
 
 
 

1-ایجاد هماهنگی ، انسجام ، نظارت و ارزیابی مستمر واحدهای استانی دستگاه های اجرایی در راستای : هم افزایی سیاست های جامع پیشگیری و کاهش اثرات و پیامدهای نامطلوب حوادث و سوانح غیرمترقبه ، آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه و انجام صحیح وظایف مربوط به بازسازی و بارتوانی

2- مستند سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به حوادث و اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی و مدیریت حادثه .

3-  برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت استفاده بهینه از ظرفیت های واحدهای استانی دستگاههای دولتی و غیردولتی و نیروهای مسلح استان به منظور پیش بینی و پیشگیری بحران

4- هماهنگی جهت برنامه ریزی برای ساماندهی و آموزش کلیه تشکلهای مردمی ، نهادهای غیردولتی و نیروهای بسیج و داوطلب مردمی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران با همکاری واحدهای استانی دستگاه های ذیربط .
5-     همکاری در تهیه طرح های جامع مدیریت کاهش خطرپذیری(Risk Reduction Management ) به جای مدیریت بحران (Disaster Management ) در سطح استانی (منطقه ای ) ، محلی

6-  هماهنگی و نظارت در زمینه ایجاد و گسترش سیستم های مؤثر پیشگیری ، مقاوم سازی  و بهسازی لرزه ای ساختمان ها ، زیرساخت ها و ابنیه و شریان های حیاتی و مهم و بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده ، روشهای اتکائی و جبرانی خسارات نظیر انواع بیمه ها ، حمایت های مالی و سازوکارهای تشویقی ، تسهیلات ویژه و صندوق حمایتی با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور و همکاری واحدهای استانی دستگاه های ذیربط

7- کمک به توسعه و گسترش موسسات علمی و مشاوره ای فعال  و بهره گیری از تجارب آنها به منظور استانداردسازی و بهبود کیفیت ارتقاء و کنترل ایمنی کالاها و خدمات ، ساختمان و تأسیسات زیربنایی استان و نظارت بر رعایت استانداردهای مصوب

8-   ابلاغ دستورالعمل های اجرایی مربوط به اقدامات اضطراری و احتیاطی در هنگام وقوع و یا احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه به واحدهای استانی دستگاه های ذیربط و نظارت بر اجرای آنها

9- انجام هماهنگی های لازم برای در اختیار گرفتن کلیه امکانات و ظرفیت های سازمان های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح به منظور مدیریت بحران استان و استان های معین اعم در طول زمان مقابله با بحران

10- نظارت و ارزیابی اقدامات واحدهای استانی دستگاه های اجرایی در خصوص مراحل چهارگانه مدیریت بحران به ویژه آمادگی و مقابله و ارائه گزارش به سازمان مدیریت بحران کشور

11- انجام مطالعات و ارائه طرح های مناسب به منظور آمادگی های لازم برای مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه طبیعی از قبیل سیل ، زلزله ، خشکسالی ، سرمازدگی ، آفات گیاهی ، آلودگی هوا، لغزش لایه های زمین ، نوسانات آب دریا و پشتیبانی لازم واحد های استانی دستگاه های ذیربط مه منظور  کاهش خسارات و تلفات ناشی از وقوع آنها در استان

12-  ایجاد هماهنگی های لازم به منظور  تأ مین خسارات ، بازسازی و نوسازی مناطق تخریب شده با همکاری دستگاه های دولتی و سازمان ها و نهادهای تخصصی استانی و ملی

13-ایجاد هماهنگی و نظارت به منظور تشکیل هسته های فعال در مناطق مستعد حوادث و استفاده از توان نیروهای موجود در استان و حضور مداوم در فعالیت های تخصصی مدیریت بحران به ویژه امداد و نجات

14-ایجاد هماهنگی به منظور ارائه خدمات و پیش آگاهی های لازم در خصوص تغییرات فیزیکی ، زمینی ، هوایی و نظائر آن به واحدهای استانی و شهرستانی دستگاه های اجرایی جهت کاهش خسارات و اثرات نامطلوب و نظارت بر آن

15- اعزام گروه های کارشناسی به نقاط مختلف استان به هنگام بروز حوادث و سوانح به منظور بررسی عینی و تطبیقی و تهیه نوار، فیلم ، اسلاید و گزارش حوادث و اقدامات بعمل آمده با همکاری ادارات و سازمان ها و نهادهای ذیربط و ارائه گزارش به سازمان مدیریت بحران کشور

16-تعیین اولویت ها و ضوابط اجرایی لازم در خصوص توزیع اعتبارات و امکانات و فراهم نمودن زمینه اجرائی طرح ها و برنامه های مربوط به پیشگیری ، بازسازی و نوسازی و تأمین خسارات وارده و سایر اعتبارات مورد نیاز

17-انجام امور پشتیبانی ، تدارکاتی  و حمایت ستادهای شهرستانی و منطقه ای در مناطق آسیب دیده از طریق امکانات استان و شهرستان و سایر قسمت ها .
18-بررسی مسائل و مشکلات انعکاس یافته از سوی شهرستانها و دستگاه های مجری طرح ها و پروژه های بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده وانجام اقدامات لازم برای رفع آنها با همکاری واحد های استانی دستگاه های اجرائی

19-ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی های لازم در زمینه امور آتش نشانی بمنظور ارتقاء کمی و کیفی ماشین آلات و لوازم و تجهیزات آتش نشانی ، مدیریت نیروی انسانی ، امور امدادی و خدمات ایمنی در سطح استان با همکاری شهرداریها و دهیاری های استان

20- انجام امور مطالعاتی ، تحقیقاتی و پژوهش های کاربردی در زمینه مدیریت بحران بمنظور پشتیبانی کارشناسی واحدهای استانی دستگاههای اجرایی
21- مدیریت شبکه اطلاعات مدیریت بحران ( شامل سیستم اطلاع رسانی و هشدار ) استان .

23-  طراحی و راه اندازی شبکه اطلاع رسانی مناسب به منظور ایجاد ارتباط میان سازمانی و اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص بحران های احتمالی در استان .
24-  مدیریت امور مالی مدیریت بحران استان در چارچوب اعتبارات و برنامه های مصوب .
 
برنامه ریزی و پیگیری تشکیل و سازماندهی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کارگروه های تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران
25-پیگیری تشکیل و سازماندهی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و کارگروه های تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران

26-پیگیری اجرای مصوبات و تصمیمات شورای عالی و شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و استان

27- ایجاد هماهنگی بین  شوراهای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها و سازمان های مسئول امور تخصصی در مدیریت بحران و ارزیابی فعالیت آنها
28-ارائه گزارش روند اقدامات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها و کارگروه های تخصصی آن به سازمان مدیریت بحران کشور

29-  بررسی نیازهای اعتباری مدیریت بحران استان و شهرستان ها در مراحل چهارگانه بحران و پیگیری تامین و توزیع آن بر اساس برنامه های مصوب شورای هماهنگی مدیریت بحران استان

30- برنامه ریزی فرهنگی ، پژوهشی ، آموزشی ، تبلیغاتی ، اطلاع رسانی ، تمرینی و مانور در مراحل آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه در استان مبتنی بر طرح جامع کشور .

31- پیگیری اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با بروز بحران ها و حوادث غیر مترقبه برای اعضاء شورای هماهنگی استانی و شهرستانی بمنظور ارتقاء مهارت های فنی مدیریت بحران .

32-افزایش آگاهی ها ی عمومی و گسترش فرهنگ ایمنی و دانش مدیریت بحران
33-پیگیری توسعه امور بیمه در بخش های مختلف ، سازمان ها و تاسیسات دولتی ، اماکن مسکونی ، تجاری و بخش کشاورزی و دامی و نظارت عالیه بر عملکرد بیمه ها .
34-پیگیری در زمینه تشکیل تیم های امداد ونجات شهرستان ها و بخش ها از طریق جمعیت هلال احمر برای افزایش سطح آمادگی استان و شهرستان ها .

   35-بررسی توان ، پتانسیل و ظرفیت علمی و تکنولوژی حوزه های دانشگاهی و اجرایی استان در راستای بهبود روند اقدامات مربوط به امور پیش بینی و هشدار قبل از وقوع حادثه .

36-پیگیریاجرای دوره های آموزشی مربوط به مراحل چهارگانه بحران توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری

37-ارتباط مستمر با سازمان مدیریت بحران به منظور هماهنگی در انجام وظایف
38- ارائه برنامه ها و گزارش عملکرد دفتر مدیریت بحران استان به مراجع ذیربط .

چارت تشکیلاتی

خدمات و فرآیندها

فرآیند
سیاست های کلی مصوب  مقام معظم رهبری در خصوص : پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه
1- افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده سازی مسئولان ومردم برای رویارویی با عوارض ناشی از سوانح طبیعی وحوادث غیر مترقبه به ویژه خطرزلزله و پدیده های جوی و اقلیمی
2-گسترش و تقویت مطالعات علمی و پژوهشی و حمایت از مراکز موجود به منظور شناسایی وکاستن از خطرات اینگونه حوادث
3-ایجاد مدیریت واحد با تعیین رئیس جمهور برای آمادگی دائمی و اقدام موثر و فرماندهی در دوه بحران :
4- تدوین برنامه های جامع علمی به منظور بازتوانی روانی و اجتماعی آسیب دیدگان و بازسازی اصولی و فنی مناطق آسیب دیده
5- گسترش نظامات موثر جبران خسارت نظیر انواع بیمه ها ، حمایت های مالی وتشویقی ، تسهیلات ویژه و صندوق های حمایتی
6- پیشگیری وکاهش خطر پذیری ناشی از زلزله در شهرها وروستاها وافزایش ضریب ایمنی در ساخت و سازهای جدید از طر یق : مکان یابی و مناسب سازی کاربری ها در مراکز جمعیتی شهری و روستایی وتاسیسات حساس ومهم متناسب با پهنه بندی خطر نسبی زلزله در کشور
7- کاهش آسیب پذیری وضعیت موجود کشور در برابر زلزله با محوریت حفظ جان انسانها ازطریق
-
تدوین واصلاح طرق های توسعه و عمران شهری و روستایی متناسب با پهنه بندی خطر نسبی زلزله در مناطق مختلف کشور
8- ایمن سازی وبهسازی لرزه ای ساختمان های دولتی ، عمومی ومهم، شریان های حیاتی و تاسیسات زیر بنایی و بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده حداکثر تا مدت 10 سال
ارائه تسهیلات ویژه و حمایت های تشویقی( بیمه ونظایر آن) به منظور ایمن سازی و بهسازی لرزه ای ساختمانها
9- شناسایی پدیده های جوی و اقلیمی و نحوه پایدار شدن خطرات و ارزیابی تاثیر ومیزان آسیب آنها ازطریق تهیه اطلس ملی پدیده های طبیعی ،ایجاد نظام به هم پیوسته ملی پایش وبهبود نظام های هشدار سریع و پیش آگاهی بلند مدت با استفاده از فناوری های پیشرفته
10-  تنظیم برنامه های توسعه ملی به گونه ای ک کهگیلویه و بویراحمد که در جنوب غربی ایران قرار گرفته است یکی از استانهای زیبای کشور می باشد و به سرزمین چهار فصل شهرت یافته است. این استان
 
خلاصه اقدامات بعمل آمده از سوی اداره کل مدیریت بحران استان طی سه سال (92؛93؛94) ، ذیلا تقدیم می گردد.     
- تشکیل جلسات عادی و فوق العاده به ریاست استاندار محترم و ویا معاون محترم هماهنگی امور عمرانی و جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران ؛ با حضور اعضاء ستاد مدیریت بحران به منظور ارایه راهکارهای مقابله با آتش سوزی ها.
به تعداد  15جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با 140 مصوبه .
تشکیل جلسات کارگروه های 14 گانه مدیریت بحران با نگرش بر ماموریت های منطبق بر اصول چهار گانه مدیریت بحران به تعداد:280 جلسه و تعداد 1500 مصوبه ونظارت بر روند اجرایی شدن مصوبات مربوطه.
بررسی طرح ها و برنامه های پیشنهادی کارگروههای 14 گانه مدیریت بحران و دستگاههای ذیربط.
  برگزاری مانورهای مختلف (اطفاءحریق ؛امداد نجات ؛ سیل ؛ زلزله ؛ نجات از ارتفاع ؛ نجات غریق ؛ ساعت صفر؛ زنگ ایمنی در مدارس ؛طرح استقبال ایمن از بهار و .... به تعداد48 مورد.
  انجام اقداماتی در راستای آگاهی بخشی و ارتقاء سطح آموزشی جامعه هدف ؛ از قبیل :  تهیه ، چاپ و توزیع پوستر ، بروشور ، بنر .... در سطح شهرها ، مدارس و ادارات و سازمانهای استان ؛حدود 75 هزارمورد.
  نظارت بر اجرای پروژه های تأمین شده از محل اعتبارات حوادث وارسال گزارش پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها به سازمان  مدیریت بحران کشور.
  جمع آوری برآورد خسارات بارندگی های سیل آسا در قالب فرم های مشخص و ارسال آن به سازمان مدیریت بحران کشور و سایر مراجع ذیربط جهت اخذ اعتبارات لازم و پرداخت به خسارت دیدگان.
  جمع آوری برآورد خسارات آتش سوزی های استان و ارسال آن به سازمان مدیریت بحران کشور.
- استقرار کشیک شبانه روزی در محل اداره کل مدیریت بحران به منظور انجام هماهنگی های لازم در مواقع ضروری و حوادث غیر مترقبه. 
شرکت در سمینارها ، همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با ماموریت بحران در سطح استان و کشور
  هماهنگی های لازم با دستگاههای اجرایی برای پاکسازی جداول ، جاده ها وبرقراری ارتباط جاده ای در زمان بارش باران و برف. در فصل بارش .
پیگیری های گسترده جهت راه اندازی اتاق مانتیورینگ مدیریت بحران ونهایی و منتج به نتیجه شدن آن.
  راه اندازی سامانه  ارسال پیامکی مدیریت بحران .
اطلاع رسانی به عموم مردم از طریق صدا و سیما در مواقع احتمال بروز حوادث اضطراری و غیر مترقبه .
  اخذ لیست کشیک مراکز خدماتی استان و انجام هماهنگی های لازم با آنان.
تنظیم پیشنهادات لایحه اصلاحی مدیریت بحران.
  • جمع آوری اطلاعات مدیران استانی تا سه رده جانشینی .
مکاتبه و پیگیری از طریق مرکز لرزه نگاری کشوری جهت دریافت لیست زمین لرزه های استان .
اخذ لیست تجهیزات امدادی مورد نیاز استان و پیگیریهای لازم به منظورتامین و جذب نیازمندی های استان در این رابطه.  
پیگیری بمنظور عزیمت معاونت مختلف سازمان بحران کشور و همراهان به استان و تشکیل نشست هم اندیشی مدیریت بحران استان .
  نیاز سنجی آموزشی برای اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران به تعداد سیزده دوره .
  پیگیری در تأمین اعتبار برای برگزاری دوره دو روزه طراحی شده از مرکز برای اعضاء شورای هماهنگی بحران استان و هماهنگی بمنظور اجرایی شدن سایر دوره های مرتبط با مدیریت بحران استان.
- برگزاری مانورامداد ونجات کوهستان توسط جمعیت هلال احمر ومدیریت بحران استان.
- برنامه ریزی جهت اجرا آموزش های لازم در سطح ادارات و مدارس.
- ارائه آمار گزارشات و مستندات به مدیریت بحران کشور.
- پیگیری برای بیمه نمودن اموال منقول و غیر منقول ادارات و سازمانها.
- همکاری در استقرار یک فروند بالگرد در استان.
- جمع آوری و جمع بندی و ارسال گزارش خسارات بارندگی ها، برف، خشکسالی، زلزله، سیل و غیره به صورت مصورو در قالب فرم های مصوب به مدیریت بحران کشور و اخذ اعتبار برای بازسازی مناطق خسارات دیده.
- تهیه گزارش و جمع آوری و جمع بندی خسارات آتش سوزیها به سازمان مدیریت بحران کشور و اخذ اعتبار برای احیا و بازسازی .
- پیگیری و برگزاری جلسات مختلف برای جابجایی روستاهای در معرض رانش زمین.
- نظارت بر عملکرد دستگاههای خدمت رسان استان ؛ در طول سال  به منظور جلوگیری از بروز بحرانها.
-پیگیری در تکمیل پایگاههای چند منظوره مدیریت بحران در طول سال .
-اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم جهت امدادرسانی و تسریع در بازگشایی محورهای مواصلاتی استان.
- بازدید از نقاط مختلف شهری و روستایی به منظور بررسی مخاطرات احتمالی و پیش بینی مکانهای امن در هر نقطه شهری و روستایی جهت اسکان احتمالی مردم در زمانهای وقوع حوادث  طبیعی و غیر مترقبه.
- هماهنگی در برگزاری زنگ ایمنی مدارس در 18 آذر ماه سه سال متوالی 92؛ 93 و 94 با حضور مدیران آموزش و پرورش، صدا و سیما، دستگاه امداد رسانی و دانش آموزان .
- برگزاری هفته کاهش بلایای طبیعی که در مهر ماه هر سال برگزار می شود که در این هفته مانورهای مختلف( زلزله، نجات حریق، امداد کوهستان )و ... و برگزاری نمایشگاهها و جلسات مختلف در این رابطه.
- تشکیل جلسات مختلف در خصوص پدیده های گرد و غبار در سطح استان.
- هماهنگی با ستاد نوروزی به منظور جلوگیری ار بروز بحران ناشی از افزایش مسافرتهای نوروزی.
- درخواست پرداخت تسهیلات بلاعوض، کم بهره و استمهال بخشودگی سود تسهیلات بانکی، پرداخت غرامت توسط بیمه محصولات کشاورزی.
- مصاحبه تلویزیونی پیرامون بحران و چالش های پیش رو و نشریح برنامه های مدیریت بحران استان.
- هماهنگی دربرگزاری مانور اطفاء حریق با حضور معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور.
- پیگیری و نصب سیستمهای هشدار سیل در مناطق حادثه خیز.
- پیگیری در نصب سامانه قطع خودکار شبکه گاز در کشور سطح ادارات .
- گزارش خسارات وارده در سال 1394 و ارسال به سازمان مدیریت بحران کشور.
- ارسال لیست افراد خسارت دیده در اثر آبگرفتگی فروردین 1393 با بانک صادرات جهت پرداخت تسهیلات 3 میلیون تومانی.جمعاً به تعداد2250 نفر.
- پیگیری و دریافت تسهیلات و بلاعوض جهت مناطق شهری و روستایی جمعاً به تعداد 2250 نفر.
- پیگیری جهت بازسازی بافت فرسودی گچساران به تعداد 3000 واحد مسکونی.
- 100000 میلیون ریال تملک دارایی سرمایه ای که 50% این مبلغ تخصیص جذب گردید وبه پروژه های خسارات دیده شده ابلاغ و در حال بازسازی می باشد.
- 200000 میلیون ریال تملک دارایی سرمایه ای که 30% تخصیص داده شده و در حال مبادله موافقت نامه می باشد و تصمیم در حال پیگیری می باشد.
درخواست تامین اعتبار برای مبارزه با حوادث مختلف از جمله تنش خشکی، سرما، گرما و ریزگردها، آفت آبدهی و ...
شعارسال

گزارش تصویری

تعداد بازديد اين صفحه: 13820
تعداد بازديد کنندگان سايت: 8927408 تعداد بازديد زيرپورتال: 13827 اين زيرپورتال امروز: 14 سایت در امروز: 9645 اين صفحه امروز: 11
مجری سایت:شرکت سیگما