سه شنبه 25 مهر 1396   22:07:17

اخبار

آرشیواخبارRSS

معرفی دفتر

مدیر
رزومه:
نام و نام خانوادگی : سید علی وفایی مقدم
مدرک تحصیلی: فوق لیسانس مدیریت و دانشجوی دکتری مدیریت DBA
(مرحله پایان نامه )
سابقه کار: 27 سال
کارمند رسمی وزارت کشور
1 مدیرکل مدیریت بحران ( حوادث غیرمترقبه) استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد (از سال 92 تاکنون )
2 مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه وبویراحمد 3 سال
3 عضو رسمی شورای برنامه ریزی توسعه استان کهگیلویه بو یراحمد 2 سال
4 مسئول امور فضاها وساختمان های اداری استان کهگیلویه بو یراحمد2 سال
5 دبیر شورای اداری ومسئول کارگروه دور کاری استان کهگیلویه بو یراحمد3 سال
6 دبیر کارگروه پژوهش فناوری وتحول اداری استانداری کهگیلویه بو یراحمد 3 سال
7 مسئول کمیته نقل و انتقال نیروی انسانی دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد3 سال
8 مسئول کمیته بهبود روش ها وتحول اداری استان کهگیلویه وبویراحمد 3 سال
9 دبیر ومسئول جذب و استخدام نیروی انسانی دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد3 سال
10 مسئول تهیه سند تفاهم اداری ، نیروی انسانی و ساختارهای سازمانی استان کهگیلویه و بویراحمد 3 سال
11 دبیر کمیته بهبود فرآیندها و تمرکز زدایی دستگاههای اجرایی استان 3 سال
12 سابقه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل 27 ماه و افتخار جانبازی دوره دفاع مقدس  25 درصد
13 تعداد ساعات دوره های ضمن خدمت گذرانده تخصصی و عمومی کشوری و استانی بیش از 2000 ساعت
14 اخذ تشویقی های کاری از وزرای محترم و مسئولان کشوری و استانی بیش از 200 مورد
15 مسئول موسسه علمی ، فرهنگی و آموزشی آینده سازان استان و شهرستانها 12 سال
16 مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کهگیلویه بو یراحمد 14 سال
17 مدرس دانشگاههای استان و سابقه اجرایی مدیریت های ستادی در آموزش و پرورش استان 15 سال
تلفن مستقیم دفتر : 07433230911
آدرس : یاسوج میدان امام حسین (ع)- استانداری کهکیلویه و بویراحمد ساختمان مدیریت بحران
روز و ساعات ملاقات عمومی :  دوشنبه  از ساعت 8- 12 صبح

 
 
 
 معرفی اداره کل مدیریت بحران استان
اداره کل مدیریت بحران استان با تمرکز بر روی موضوعات مهمی از جمله ارتقای آمادگی جامعه، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های عمومی و تخصصی، برنامه‌ریزی و برگزاری مانورهای متعدد، هماهنگی بین‌بخشی و تعامل با دستگاه‌های مسئول، برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، هماهنگی برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی ۱۴گانه مدیریت بحران و کمیته‌های تخصصی استان، توزیع نظام‌مند و یکپارچه اعتبارات و تسهیلات، برنامه‌ریزی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد مدیریت بحران، نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با مدیریت بحران، استانداردسازی مصالح ساخت و ساز، اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع اخطاریه‌ها و هشدارهای هواشناسی، هدایت و هماهنگی در برنامه عملیات مقابله با سوانح، تجهیز سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به امکانات و خدمات مورد نیاز در زمان بحران و ...، اقدامات ارزنده‌ای را در سطح استان انجام داده است.
امید است این اداره کل بتواند اقدامات ارزشمند دیگری در راستای افزایش سطح دانش و آگاهی، ایمنی و آمادگی جامعه در حوزه مدیریت بحران و با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول استان، به انجام برساند.
 تاریخچه مدیریت بحران
سوانح طبیعی به عنوان یکی از معضلات جهانی و جامعه بشری است و در اکثر کشورها سازمانی با پشتوانه قانونی و امکانات وسیع عهده‌دار مسئولیت پیشگیری و مقابله با سوانح و بلایا و مدیریت آن می‌باشد. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ساختار خاصی از مدیریت سوانح در بخش‌های پیش‌بینی و پیش‌آگاهی، پیشگیری و کاهش اثرات سوانح، آمادگی، مقابله و بازسازی وجود نداشت. فعالیت‌های مربوطه به صورت پراکنده در برخی از قوانین سازمان‌ها پیش‌بینی شده بود، از جمله در برخی از مفاد قانون تشکیل ایالات و ولایت مصوب ۱۷/۹/۱۲۸۶، وزارت کشور مسئولیت داشته است تا در موقع طغیان رودخانه (سیل و طوفان)، با تمام امکانات برای حفظ نفوس و کمک اقدام کند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به موازات تغییر و تحول در ساختار سازمان‌های اداری ایران، برنامه‌های مدیریت حوادث و سوانح نیز دستخوش تغییرات عمده گردید. با وقوع زلزله مخرب گیلان و زنجان در ۳۱ خردادماه ۱۳۶۹ و به منظور انسجام بیشتر امور مدیریت بحران، مسئولیت ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور حسب دستور ریاست جمهوری وقت و به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی از نهاد ریاست جمهوری منتزع و در فرماندهی وزارت کشور قرار گرفت.
اولین اقدام وزارت کشور، در اجرای وظیفه خطیر مقابله با سوانح و حوادث و کاهش خطرات ناشی از وقوع آنها، مطالعات وسیع در شناسایی موقعیت‌های خطرپذیری کشور با همکاری سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی و ایجاد تشکیلات مناسب در مرکز و سطح کشور بود و بر این مبنا لایحه تشکیل کمیته ملی کاهش اثرات سوانح طبیعی تهیه و به تصویب مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی آن در اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۲ به تصویب هیأت وزیران رسید.
در اجرای سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث و سوانح غیرمترقبه و نظر به اینکه رئیس جمهور به‌عنوان مقام عالی امور اجرایی و مرجع تصمیم‌گیری با نظرخواهی از هیأت وزیران می‌باشد، لایحه «تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور» به مقتضای زمان و نیازهای آتی و فعلی کشور در سال ۱۳۸۶ توسط وزارت کشور تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. به موجب این قانون سازمان مدیریت بحران کشور وظیفه ایجاد مدیریت یکپارچه در امر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرایی و پژوهشی، اطلاع رسانی متمرکز و نظارت بر مراحل مختلف مدیریت بحران را عهده‌دار می‌باشد. همچنین ساماندهی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده و بهره‌گیری از تمامی امکانات و لوازم مورد نیاز موجود در وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و عمومی، بانک‌ها و بیمه‌های غیردولتی، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها، تشکل‌های مردمی، دستگاه‌های تحت امر مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح (با عنایت به تفویض اختیار مقام معظم رهبری) و نیز بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی، منطقه‌ای و محلی برای مقابله با بحران و کاهش سوانح در قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به‌عنوان اختیارات قانونی سازمان مذکور پیش‌بینی و به وزارت کشور ابلاغ گردیده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران معاون وزیر کشور می‌باشد و شاخه‌های استانی سازمان در قالب اداره‌کل مدیریت بحران استان‌ها تعریف گردیده است. از دیگر موارد پیش‌بینی شده در قانون و آئین‌نامه اجرایی سازمان مدیریت بحران تشکیل ۱۴ کارگروه تخصصی و عملیاتی می‌باشد که ریاست هر کارگروه با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه ذیربط از بین معاونین همان دستگاه با حکم وزیر کشور منصوب می‌شوند و شاخه‌های استانی دستگاه‌های مذکور در استانداری‌های کشور در قالب کارگروه‌های استانی به فعالیت می‌پردازند.
 
 

 

شرح وظایف

شرح وظایف
 
 
 

1-ایجاد هماهنگی ، انسجام ، نظارت و ارزیابی مستمر واحدهای استانی دستگاه های اجرایی در راستای : هم افزایی سیاست های جامع پیشگیری و کاهش اثرات و پیامدهای نامطلوب حوادث و سوانح غیرمترقبه ، آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه و انجام صحیح وظایف مربوط به بازسازی و بارتوانی

2- مستند سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به حوادث و اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی و مدیریت حادثه .

3-  برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت استفاده بهینه از ظرفیت های واحدهای استانی دستگاههای دولتی و غیردولتی و نیروهای مسلح استان به منظور پیش بینی و پیشگیری بحران

4- هماهنگی جهت برنامه ریزی برای ساماندهی و آموزش کلیه تشکلهای مردمی ، نهادهای غیردولتی و نیروهای بسیج و داوطلب مردمی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران با همکاری واحدهای استانی دستگاه های ذیربط .
5-     همکاری در تهیه طرح های جامع مدیریت کاهش خطرپذیری(Risk Reduction Management ) به جای مدیریت بحران (Disaster Management ) در سطح استانی (منطقه ای ) ، محلی

6-  هماهنگی و نظارت در زمینه ایجاد و گسترش سیستم های مؤثر پیشگیری ، مقاوم سازی  و بهسازی لرزه ای ساختمان ها ، زیرساخت ها و ابنیه و شریان های حیاتی و مهم و بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده ، روشهای اتکائی و جبرانی خسارات نظیر انواع بیمه ها ، حمایت های مالی و سازوکارهای تشویقی ، تسهیلات ویژه و صندوق حمایتی با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور و همکاری واحدهای استانی دستگاه های ذیربط

7- کمک به توسعه و گسترش موسسات علمی و مشاوره ای فعال  و بهره گیری از تجارب آنها به منظور استانداردسازی و بهبود کیفیت ارتقاء و کنترل ایمنی کالاها و خدمات ، ساختمان و تأسیسات زیربنایی استان و نظارت بر رعایت استانداردهای مصوب

8-   ابلاغ دستورالعمل های اجرایی مربوط به اقدامات اضطراری و احتیاطی در هنگام وقوع و یا احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه به واحدهای استانی دستگاه های ذیربط و نظارت بر اجرای آنها

9- انجام هماهنگی های لازم برای در اختیار گرفتن کلیه امکانات و ظرفیت های سازمان های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح به منظور مدیریت بحران استان و استان های معین اعم در طول زمان مقابله با بحران

10- نظارت و ارزیابی اقدامات واحدهای استانی دستگاه های اجرایی در خصوص مراحل چهارگانه مدیریت بحران به ویژه آمادگی و مقابله و ارائه گزارش به سازمان مدیریت بحران کشور

11- انجام مطالعات و ارائه طرح های مناسب به منظور آمادگی های لازم برای مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه طبیعی از قبیل سیل ، زلزله ، خشکسالی ، سرمازدگی ، آفات گیاهی ، آلودگی هوا، لغزش لایه های زمین ، نوسانات آب دریا و پشتیبانی لازم واحد های استانی دستگاه های ذیربط مه منظور  کاهش خسارات و تلفات ناشی از وقوع آنها در استان

12-  ایجاد هماهنگی های لازم به منظور  تأ مین خسارات ، بازسازی و نوسازی مناطق تخریب شده با همکاری دستگاه های دولتی و سازمان ها و نهادهای تخصصی استانی و ملی

13-ایجاد هماهنگی و نظارت به منظور تشکیل هسته های فعال در مناطق مستعد حوادث و استفاده از توان نیروهای موجود در استان و حضور مداوم در فعالیت های تخصصی مدیریت بحران به ویژه امداد و نجات

14-ایجاد هماهنگی به منظور ارائه خدمات و پیش آگاهی های لازم در خصوص تغییرات فیزیکی ، زمینی ، هوایی و نظائر آن به واحدهای استانی و شهرستانی دستگاه های اجرایی جهت کاهش خسارات و اثرات نامطلوب و نظارت بر آن

15- اعزام گروه های کارشناسی به نقاط مختلف استان به هنگام بروز حوادث و سوانح به منظور بررسی عینی و تطبیقی و تهیه نوار، فیلم ، اسلاید و گزارش حوادث و اقدامات بعمل آمده با همکاری ادارات و سازمان ها و نهادهای ذیربط و ارائه گزارش به سازمان مدیریت بحران کشور

16-تعیین اولویت ها و ضوابط اجرایی لازم در خصوص توزیع اعتبارات و امکانات و فراهم نمودن زمینه اجرائی طرح ها و برنامه های مربوط به پیشگیری ، بازسازی و نوسازی و تأمین خسارات وارده و سایر اعتبارات مورد نیاز

17-انجام امور پشتیبانی ، تدارکاتی  و حمایت ستادهای شهرستانی و منطقه ای در مناطق آسیب دیده از طریق امکانات استان و شهرستان و سایر قسمت ها .
18-بررسی مسائل و مشکلات انعکاس یافته از سوی شهرستانها و دستگاه های مجری طرح ها و پروژه های بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده وانجام اقدامات لازم برای رفع آنها با همکاری واحد های استانی دستگاه های اجرائی

19-ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی های لازم در زمینه امور آتش نشانی بمنظور ارتقاء کمی و کیفی ماشین آلات و لوازم و تجهیزات آتش نشانی ، مدیریت نیروی انسانی ، امور امدادی و خدمات ایمنی در سطح استان با همکاری شهرداریها و دهیاری های استان

20- انجام امور مطالعاتی ، تحقیقاتی و پژوهش های کاربردی در زمینه مدیریت بحران بمنظور پشتیبانی کارشناسی واحدهای استانی دستگاههای اجرایی
21- مدیریت شبکه اطلاعات مدیریت بحران ( شامل سیستم اطلاع رسانی و هشدار ) استان .

23-  طراحی و راه اندازی شبکه اطلاع رسانی مناسب به منظور ایجاد ارتباط میان سازمانی و اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص بحران های احتمالی در استان .
24-  مدیریت امور مالی مدیریت بحران استان در چارچوب اعتبارات و برنامه های مصوب .
 
برنامه ریزی و پیگیری تشکیل و سازماندهی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کارگروه های تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران
25-پیگیری تشکیل و سازماندهی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و کارگروه های تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران

26-پیگیری اجرای مصوبات و تصمیمات شورای عالی و شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و استان

27- ایجاد هماهنگی بین  شوراهای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها و سازمان های مسئول امور تخصصی در مدیریت بحران و ارزیابی فعالیت آنها
28-ارائه گزارش روند اقدامات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها و کارگروه های تخصصی آن به سازمان مدیریت بحران کشور

29-  بررسی نیازهای اعتباری مدیریت بحران استان و شهرستان ها در مراحل چهارگانه بحران و پیگیری تامین و توزیع آن بر اساس برنامه های مصوب شورای هماهنگی مدیریت بحران استان

30- برنامه ریزی فرهنگی ، پژوهشی ، آموزشی ، تبلیغاتی ، اطلاع رسانی ، تمرینی و مانور در مراحل آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه در استان مبتنی بر طرح جامع کشور .

31- پیگیری اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با بروز بحران ها و حوادث غیر مترقبه برای اعضاء شورای هماهنگی استانی و شهرستانی بمنظور ارتقاء مهارت های فنی مدیریت بحران .

32-افزایش آگاهی ها ی عمومی و گسترش فرهنگ ایمنی و دانش مدیریت بحران
33-پیگیری توسعه امور بیمه در بخش های مختلف ، سازمان ها و تاسیسات دولتی ، اماکن مسکونی ، تجاری و بخش کشاورزی و دامی و نظارت عالیه بر عملکرد بیمه ها .
34-پیگیری در زمینه تشکیل تیم های امداد ونجات شهرستان ها و بخش ها از طریق جمعیت هلال احمر برای افزایش سطح آمادگی استان و شهرستان ها .

   35-بررسی توان ، پتانسیل و ظرفیت علمی و تکنولوژی حوزه های دانشگاهی و اجرایی استان در راستای بهبود روند اقدامات مربوط به امور پیش بینی و هشدار قبل از وقوع حادثه .

36-پیگیریاجرای دوره های آموزشی مربوط به مراحل چهارگانه بحران توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری

37-ارتباط مستمر با سازمان مدیریت بحران به منظور هماهنگی در انجام وظایف
38- ارائه برنامه ها و گزارش عملکرد دفتر مدیریت بحران استان به مراجع ذیربط .

چارت تشکیلاتی

خدمات و فرآیندها

فرآیند
سیاست های کلی مصوب  مقام معظم رهبری در خصوص : پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه
1- افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده سازی مسئولان ومردم برای رویارویی با عوارض ناشی از سوانح طبیعی وحوادث غیر مترقبه به ویژه خطرزلزله و پدیده های جوی و اقلیمی
2-گسترش و تقویت مطالعات علمی و پژوهشی و حمایت از مراکز موجود به منظور شناسایی وکاستن از خطرات اینگونه حوادث
3-ایجاد مدیریت واحد با تعیین رئیس جمهور برای آمادگی دائمی و اقدام موثر و فرماندهی در دوه بحران :
4- تدوین برنامه های جامع علمی به منظور بازتوانی روانی و اجتماعی آسیب دیدگان و بازسازی اصولی و فنی مناطق آسیب دیده
5- گسترش نظامات موثر جبران خسارت نظیر انواع بیمه ها ، حمایت های مالی وتشویقی ، تسهیلات ویژه و صندوق های حمایتی
6- پیشگیری وکاهش خطر پذیری ناشی از زلزله در شهرها وروستاها وافزایش ضریب ایمنی در ساخت و سازهای جدید از طر یق : مکان یابی و مناسب سازی کاربری ها در مراکز جمعیتی شهری و روستایی وتاسیسات حساس ومهم متناسب با پهنه بندی خطر نسبی زلزله در کشور
7- کاهش آسیب پذیری وضعیت موجود کشور در برابر زلزله با محوریت حفظ جان انسانها ازطریق
-
تدوین واصلاح طرق های توسعه و عمران شهری و روستایی متناسب با پهنه بندی خطر نسبی زلزله در مناطق مختلف کشور
8- ایمن سازی وبهسازی لرزه ای ساختمان های دولتی ، عمومی ومهم، شریان های حیاتی و تاسیسات زیر بنایی و بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده حداکثر تا مدت 10 سال
ارائه تسهیلات ویژه و حمایت های تشویقی( بیمه ونظایر آن) به منظور ایمن سازی و بهسازی لرزه ای ساختمانها
9- شناسایی پدیده های جوی و اقلیمی و نحوه پایدار شدن خطرات و ارزیابی تاثیر ومیزان آسیب آنها ازطریق تهیه اطلس ملی پدیده های طبیعی ،ایجاد نظام به هم پیوسته ملی پایش وبهبود نظام های هشدار سریع و پیش آگاهی بلند مدت با استفاده از فناوری های پیشرفته
10-  تنظیم برنامه های توسعه ملی به گونه ای ک کهگیلویه و بویراحمد که در جنوب غربی ایران قرار گرفته است یکی از استانهای زیبای کشور می باشد و به سرزمین چهار فصل شهرت یافته است. این استان
 
خلاصه اقدامات بعمل آمده از سوی اداره کل مدیریت بحران استان طی سه سال (92؛93؛94) ، ذیلا تقدیم می گردد.     
- تشکیل جلسات عادی و فوق العاده به ریاست استاندار محترم و ویا معاون محترم هماهنگی امور عمرانی و جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران ؛ با حضور اعضاء ستاد مدیریت بحران به منظور ارایه راهکارهای مقابله با آتش سوزی ها.
به تعداد  15جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با 140 مصوبه .
تشکیل جلسات کارگروه های 14 گانه مدیریت بحران با نگرش بر ماموریت های منطبق بر اصول چهار گانه مدیریت بحران به تعداد:280 جلسه و تعداد 1500 مصوبه ونظارت بر روند اجرایی شدن مصوبات مربوطه.
بررسی طرح ها و برنامه های پیشنهادی کارگروههای 14 گانه مدیریت بحران و دستگاههای ذیربط.
  برگزاری مانورهای مختلف (اطفاءحریق ؛امداد نجات ؛ سیل ؛ زلزله ؛ نجات از ارتفاع ؛ نجات غریق ؛ ساعت صفر؛ زنگ ایمنی در مدارس ؛طرح استقبال ایمن از بهار و .... به تعداد48 مورد.
  انجام اقداماتی در راستای آگاهی بخشی و ارتقاء سطح آموزشی جامعه هدف ؛ از قبیل :  تهیه ، چاپ و توزیع پوستر ، بروشور ، بنر .... در سطح شهرها ، مدارس و ادارات و سازمانهای استان ؛حدود 75 هزارمورد.
  نظارت بر اجرای پروژه های تأمین شده از محل اعتبارات حوادث وارسال گزارش پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها به سازمان  مدیریت بحران کشور.
  جمع آوری برآورد خسارات بارندگی های سیل آسا در قالب فرم های مشخص و ارسال آن به سازمان مدیریت بحران کشور و سایر مراجع ذیربط جهت اخذ اعتبارات لازم و پرداخت به خسارت دیدگان.
  جمع آوری برآورد خسارات آتش سوزی های استان و ارسال آن به سازمان مدیریت بحران کشور.
- استقرار کشیک شبانه روزی در محل اداره کل مدیریت بحران به منظور انجام هماهنگی های لازم در مواقع ضروری و حوادث غیر مترقبه. 
شرکت در سمینارها ، همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با ماموریت بحران در سطح استان و کشور
  هماهنگی های لازم با دستگاههای اجرایی برای پاکسازی جداول ، جاده ها وبرقراری ارتباط جاده ای در زمان بارش باران و برف. در فصل بارش .
پیگیری های گسترده جهت راه اندازی اتاق مانتیورینگ مدیریت بحران ونهایی و منتج به نتیجه شدن آن.
  راه اندازی سامانه  ارسال پیامکی مدیریت بحران .
اطلاع رسانی به عموم مردم از طریق صدا و سیما در مواقع احتمال بروز حوادث اضطراری و غیر مترقبه .
  اخذ لیست کشیک مراکز خدماتی استان و انجام هماهنگی های لازم با آنان.
تنظیم پیشنهادات لایحه اصلاحی مدیریت بحران.
  • جمع آوری اطلاعات مدیران استانی تا سه رده جانشینی .
مکاتبه و پیگیری از طریق مرکز لرزه نگاری کشوری جهت دریافت لیست زمین لرزه های استان .
اخذ لیست تجهیزات امدادی مورد نیاز استان و پیگیریهای لازم به منظورتامین و جذب نیازمندی های استان در این رابطه.  
پیگیری بمنظور عزیمت معاونت مختلف سازمان بحران کشور و همراهان به استان و تشکیل نشست هم اندیشی مدیریت بحران استان .
  نیاز سنجی آموزشی برای اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران به تعداد سیزده دوره .
  پیگیری در تأمین اعتبار برای برگزاری دوره دو روزه طراحی شده از مرکز برای اعضاء شورای هماهنگی بحران استان و هماهنگی بمنظور اجرایی شدن سایر دوره های مرتبط با مدیریت بحران استان.
- برگزاری مانورامداد ونجات کوهستان توسط جمعیت هلال احمر ومدیریت بحران استان.
- برنامه ریزی جهت اجرا آموزش های لازم در سطح ادارات و مدارس.
- ارائه آمار گزارشات و مستندات به مدیریت بحران کشور.
- پیگیری برای بیمه نمودن اموال منقول و غیر منقول ادارات و سازمانها.
- همکاری در استقرار یک فروند بالگرد در استان.
- جمع آوری و جمع بندی و ارسال گزارش خسارات بارندگی ها، برف، خشکسالی، زلزله، سیل و غیره به صورت مصورو در قالب فرم های مصوب به مدیریت بحران کشور و اخذ اعتبار برای بازسازی مناطق خسارات دیده.
- تهیه گزارش و جمع آوری و جمع بندی خسارات آتش سوزیها به سازمان مدیریت بحران کشور و اخذ اعتبار برای احیا و بازسازی .
- پیگیری و برگزاری جلسات مختلف برای جابجایی روستاهای در معرض رانش زمین.
- نظارت بر عملکرد دستگاههای خدمت رسان استان ؛ در طول سال  به منظور جلوگیری از بروز بحرانها.
-پیگیری در تکمیل پایگاههای چند منظوره مدیریت بحران در طول سال .
-اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم جهت امدادرسانی و تسریع در بازگشایی محورهای مواصلاتی استان.
- بازدید از نقاط مختلف شهری و روستایی به منظور بررسی مخاطرات احتمالی و پیش بینی مکانهای امن در هر نقطه شهری و روستایی جهت اسکان احتمالی مردم در زمانهای وقوع حوادث  طبیعی و غیر مترقبه.
- هماهنگی در برگزاری زنگ ایمنی مدارس در 18 آذر ماه سه سال متوالی 92؛ 93 و 94 با حضور مدیران آموزش و پرورش، صدا و سیما، دستگاه امداد رسانی و دانش آموزان .
- برگزاری هفته کاهش بلایای طبیعی که در مهر ماه هر سال برگزار می شود که در این هفته مانورهای مختلف( زلزله، نجات حریق، امداد کوهستان )و ... و برگزاری نمایشگاهها و جلسات مختلف در این رابطه.
- تشکیل جلسات مختلف در خصوص پدیده های گرد و غبار در سطح استان.
- هماهنگی با ستاد نوروزی به منظور جلوگیری ار بروز بحران ناشی از افزایش مسافرتهای نوروزی.
- درخواست پرداخت تسهیلات بلاعوض، کم بهره و استمهال بخشودگی سود تسهیلات بانکی، پرداخت غرامت توسط بیمه محصولات کشاورزی.
- مصاحبه تلویزیونی پیرامون بحران و چالش های پیش رو و نشریح برنامه های مدیریت بحران استان.
- هماهنگی دربرگزاری مانور اطفاء حریق با حضور معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور.
- پیگیری و نصب سیستمهای هشدار سیل در مناطق حادثه خیز.
- پیگیری در نصب سامانه قطع خودکار شبکه گاز در کشور سطح ادارات .
- گزارش خسارات وارده در سال 1394 و ارسال به سازمان مدیریت بحران کشور.
- ارسال لیست افراد خسارت دیده در اثر آبگرفتگی فروردین 1393 با بانک صادرات جهت پرداخت تسهیلات 3 میلیون تومانی.جمعاً به تعداد2250 نفر.
- پیگیری و دریافت تسهیلات و بلاعوض جهت مناطق شهری و روستایی جمعاً به تعداد 2250 نفر.
- پیگیری جهت بازسازی بافت فرسودی گچساران به تعداد 3000 واحد مسکونی.
- 100000 میلیون ریال تملک دارایی سرمایه ای که 50% این مبلغ تخصیص جذب گردید وبه پروژه های خسارات دیده شده ابلاغ و در حال بازسازی می باشد.
- 200000 میلیون ریال تملک دارایی سرمایه ای که 30% تخصیص داده شده و در حال مبادله موافقت نامه می باشد و تصمیم در حال پیگیری می باشد.
درخواست تامین اعتبار برای مبارزه با حوادث مختلف از جمله تنش خشکی، سرما، گرما و ریزگردها، آفت آبدهی و ...
شعارسال

گزارش تصویری

تعداد بازديد اين صفحه: 7788
تعداد بازديد کنندگان سايت: 2619112 تعداد بازديد زيرپورتال: 7795 اين زيرپورتال امروز: 25 سایت در امروز: 7469 اين صفحه امروز: 22
مجری سایت:شرکت سیگما